«منم بچه مسلمان» برنامه‌ای مذهبی و شاد برای کودکان است

14:24 - 30 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۶۷۵
«منم بچه مسلمان» برنامه‌ای مذهبی و شاد برای کودکان است
کارگردان برنامه «منم بچه مسلمان»، ضمن اشاره به طیف گسترده مخاطبان این اثر تولید برنامه مذهبی شاد را یک رویکرد مهم برای این برنامه دانست. 

خبرگزاری میزان - نشست خبری عوامل برنامه «منم بچه مسلمان» که از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود، صبح امروز دوشنبه ۳۰ مهرماه ۱۴۰۳ در سالن جلسات اداره کل روابط عمومی سیما برگزار شد. 

محمدصادق مقدسیان مجری برنامه «منم بچه مسلمان» در این نشست ضمن اشاره به اقبال مخاطبان از این برنامه گفت: این برنامه در چند فصل از شبکه‌های مختلف صدا و سیما روی آنتن رفته و تلاش کرده تا در هر فصل، کاری متفاوت چه به لحاظ دکوراسیون و فضا و چه به لحاظ نمایشی را در دستور کار قرار دهد، از این رو مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.  

وی ادامه داد: کار کردن با کودکان کاری سخت و دشوار و در عین حال لذت‌بخش است، زیرا آن‌ها صداقت ویژه‌ای دارند و همین صداقت سبب جذابیت کار با آنان می‌شود.  

مقدسیان ادامه داد: برای ساخت و تهیه و تولید برنامه «منم بچه مسلمان» عوامل دست به دست هم دادند تا بتوانند برنامه‌ای ارزشمند و موثر را تولید کنند.  

پرویز امیری مدیر گروه کودک و خانواده شبکه قرآن نیز در این مراسم ضمن اشاره به کیفیت و محتوای ارزنده برنامه «منم بچه مسلمان» گفت: تغییر و تحولات در هر فصل و تلاش دست‌اندرکاران خصوصا تهیه‌کننده برای ایجاد طرحی نو سبب شد تا این تحولات توسط مخاطبان دیده شود و در جذب مخاطب نقش موثر داشته باشد.  

وی به تولید برنامه‌هایی در حوزه کودک و نوجوان در شبکه قرآن اشاره و بیان کرد: ظرفیت تولید برنامه در حوزه کودک و نوجوان در شبکه قرآن  در گذشته نیز وجود داشته است اما بضاعت اجرای آن وجود نداشت و همراه شبکه پویا تلاش کرده بود تا تامین برنامه در این حوزه را بر عهده بگیرد.  

امیری به بازخوردهای این برنامه در سایر پلتفرم‌ها اشاره و بیان کرد: امروز با افتخار می‌توانیم بگوییم که برنامه «منم بچه مسلمان» به عنوان یکی از پربازدیدترین برنامه‌ها توانسته در برنامه شاد نیز با ۲۴ هزار کاربر رکورددار مخاطب باشد.  

مهدی نیک‌روش تهیه‌کننده برنامه «منم بچه مسلمان» نیز با اشاره به اقبال مخاطبان از این برنامه اظهار کرد: برنامه «منم بچه مسلمان» به نوعی در ادامه برنامه‌های استاد راستگو است. این برنامه از سال ۹۴ کلید خورد و آیتم‌های خاصی را برای بچه‌ها در آن در نظر گرفتیم. امروز فصل ششم این برنامه کلید خورده و به زودی روی آنتن خواهد رفت.  

مرضیه منصوری کارگردان برنامه «منم بچه مسلمان» به اقبال مخاطبان اشاره و بیان کرد: بازخوردهایی که طی این مدت از مخاطبان دریافت کردم نکاتی جذاب را به من نشان می‌داد. متوجه شدم که برخی از خانواده‌ها معتقدند این کودک است که باید دست به انتخاب بزند، آن هم بین شبکه‌های آن سوی مرز و شبکه قرآن که بسیار جذاب است.  

وی ادامه داد: یکی از مخاطبان در تماسی با من تاکید کرد از آنجا که من معتقدم فرزندم باید با دیدگاه‌های مختلف آشنا شود و در نهایت خودش دست به تصمیم بزند، بنابراین اجازه می‌دهم تا علاوه بر دیدن برنامه‌های ماهواره‌ای، مجموعه «منم بچه مسلمان» را نیز ببیند؛ این مهم نکته ارزشمندی است و وظیفه ما را به عنوان سازندگان برنامه سخت‌تر و خطیرتر می‌کند.  

منصوری به محورهای اصلی برنامه «منم بچه مسلمان» اشاره و تصریح کرد: مفهوم خانواده و بیان معارف قرآنی آن هم با زبانی ساده نکاتی مهم است که در دستور کار این برنامه قرار گرفته است. نکته مهم دیگر اینکه تلاش کردیم تا توسط این برنامه فضایی شاد با تم مذهبی را به مخاطب ارائه کنیم.  

وی در مورد ساختار برنامه «منم بچه مسلمان» افزود: این برنامه اثری نمایشی با داستانی حول محور نظم اخلاقی است که با زبانی طنز شکل اطلاعاتی ارزشمند و اخلاقی را مطرح می‌کند. انتخاب زبان طنز تاثیر بیشتری بر مخاطب می‌گذارد و سبب می‌شود برخی از مخاطبان گارد خود را بشکنند، زیرا برخی با شنیدن نام این برنامه و بر اساس نگاه و نظرات خود تصمیم می‌گیرند تا این برنامه را نبینند، اما من توصیه می‌کنم کسانی که این برنامه را ندیدند، فقط چند جلسه از آن را ببینند و بعد از آن در مورد دنبال کردن این برنامه تصمیم بگیرند.  

در ادامه اکرم عبدی صداپیشه بهادر در برنامه «منم بچه مسلمان» فعالیت در این مجموعه را یک تجربه متفاوت خواند و گفت: رسانه ملی چون طیف گسترده‌ای از مردم را تحت پوشش قرار می‌دهد، فعالیت در آن ویژگی‌های مختص خود را دارد.  

وی در ادامه درباره کاراکتر بهادر بیان کرد: محبوبیت کاراکتر بهادر در برنامه «منم بچه مسلمان» برایم بسیار جذاب و ارزشمند است. این کاراکتر  ویژگی‌هایش برگرفته از جنس کودکانه است و درس‌های اخلاقی مهمی را برای مخاطب به همراه دارد. به عنوان کسی که قبلاً این برنامه را ندیده بودم، پس از اینکه به این برنامه وارد شدم آن را اثری جذاب و آموزنده دیدم که نکاتی ارزشمند را به مخاطب آموزش می‌دهد.  

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *